Jak oszczędzać pieniądze w firmie – tniemy koszty drukowania w firmie dzięki zamiennikom do drukarek
Przy słabej koniunkturze gospodarczej większość firm szuka sposobów na oszczędności. Cięcia kosztów pomagają przetrwać gorszy czas, a niekiedy są jedynym ratunkiem przed utratą płynności finansowej. Ograniczenia wydatków są możliwe niemal na każdej płaszczyźnie działalności, również tym związanym z drukowaniem dokumentów. Aż trudno uwierzyć, że wystarczy wybrać zamienniki do drukarek zamiast oryginałów, by rocznie oszczędzić nawet kilka tysięcy złotych.
Czym są zamienniki do drukarek?
Drukowanie dokumentów to proces, który odbywa się w każdej firmie bez względu na rodzaj działalności. Koszty z nim związane zazwyczaj są bagatelizowane, podobnie jak inne dotyczące zwykłych czynności biurowych. Tymczasem koszt drukowania umów, faktur, dokumentów sprzedażowych, czy innych pism wewnętrznych i zewnętrznych pochłania sporo pieniędzy. Chodzi tu przede wszystkim o koszty związane z zapewnieniem materiałów eksploatacyjnych do drukarek takich jak tusze i tonery. W sklepach występują one pod dwiema postaciami – jako oryginalne produkty przypisane konkretnej marce oraz jako zamienniki, czyli produkty nieoryginalne, ale całkowicie kompatybilne z określonym modelem urządzenia.
Wysokiej jakości odpowiedniki tonerów i tuszów dostępne są już do niemal wszystkich modeli drukarek laserowych, atramentowych oraz urządzeń wielofunkcyjnych, jakie są wykorzystywane w biurach i domach. Ze względu na ogromną popularność zwykle stoją na półkach sklepowych tuż obok oryginałów.
Jakie oszczędności generują zamienniki do drukarek?
Szacuje się, że w średniej wielkości firmie drukuje się miesięcznie nawet ponad 4000 stron. Zakładając, że jeden oryginalny toner do drukarki laserowej ma wydajność około 1500 stron, miesięcznie należy ich zakupić co najmniej dwa. To oznacza koszt około 400-500 złotych. Zamienniki do drukarek laserowych kosztują kilkadziesiąt złotych, dlatego na zakupienie ich w dwóch egzemplarzach w miesiącu wystarczy wydać około 100 zł. Ten przykład pokazuje, jak wiele pieniędzy może zaoszczędzić firma, wybierając nieoryginalne materiały eksploatacyjne.
Niezwykle ważne jest jednak, by wybierać produkty wysokiej jakości. Przed zakupem warto porównać wydajność odpowiednika z wydajnością oryginału. W wielu przypadkach można się zdziwić, ponieważ zdarza się, że zamiennik jest znacznie bardziej wydajny niż oryginał. Bywa jednak i na odwrót, dlatego warto dobrze wybrać dostawcę takich produktów.
Czy stosowanie zamienników do drukarek w firmie jest bezpieczne?
Zamienniki do drukarek są legalnymi produktami, które nie naruszają prawa, ponieważ są sprzedawane zazwyczaj pod marką ich producenta. Nie są więc podróbkami oryginałów, lecz produktami o zupełnie innej nazwie i często nieco innych parametrach technicznych. Zamienniki od oryginałów odróżnia nie tylko nazwa i parametry techniczne, ale przede wszystkim cena, która jest znacznie niższa.
Stosowanie takich odpowiedników jest całkowicie bezpieczne dla urządzenia, o ile korzysta się z wysokiej jakości produktów sprawdzonej firmy. Te najlepsze zazwyczaj objęte są gwarancją, podobnie jak oryginały. Warto jednak pamiętać, że wielu producentów drukarek z oczywistych względów wymaga w okresie gwarancyjnym stosowania wyłącznie ich oryginalnych materiałów eksploatacyjnych. Po zakończeniu gwarancji nic jednak nie stoi na przeszkodzie, by kupować zamienniki do drukarek. Tak robi dzisiaj większość firm, ponieważ zwyczajnie im się to opłaca. Serwis naprawa-laptopow-czestochowa.pl rekomenduje drukarki z dolewanymi tuszami z serii epson oraz brother, dzięki którym można znacznie zredukować koszty druku. Jest to także jedna z najlepszych form zrobienia „na już” oszczędności w firmach, a nawet w urzędach, czy w domowych warunkach.